onsdag 13 februari 2013

SIMONA AHRNSTEDT

 
Ni som har läst min blogg ett tag kanske vet att jag tycker väldigt mycket om Simona Ahrnstedts böcker (speciellt överenskommelser - som ni förövrigt kan köpa på bokrean). Vad jag inte visste, var att detta är tänkt som en triologi som kretsar kring slottet Wadenstierna.
 
Min första tanke var såklart: "YES!", och sen var jag tvungen att leta reda på lite information om den tredje boken, och detta var vad jag hittade om boken "De Skandalösa": 

"Ett passionerat spel

Greve Gripklo har ett skandalöst rykte. Han är inte främmande för något och han har inga skrupler vare sig det gäller sex, kvinnor eller nöjen.
Magdalena Swärd är mycket nära att förbli en ungmö. Dessutom är hon bedragen och skandaliserad och har en så miserabel tillvaro att hon tvingas tacka ja till en anställning som sällskapsdam. Under några sommarveckor ska Magdalena följa med en ung bortskämd friherrinna till det mytomspunna slottet Wadenstierna. Hennes uppgift är att säkra en förlovning mellan flickan och greven.

Men ett hemligt avtal får oanade konsekvenser och snart finner Magdalena och Gabriel sig indragna i en passionerad, förbjuden och alltmer skandalös romans.

De skandalösa är den avslutande boken om slottet Wadenstierna. Det är en sensuellt berättad kärlekshistoria som utspelas mitt bland överdådet stormaktstidens och barockens Sverige."
 
 
Jag tycker att detta verkar väldigt lovande, och det bästa av allt är att det planerade utgivningsdatumet är juni 2013! Längtar efter att få se omslaget, och hoppas att det är lika snyggt som de två första!
 
2013 verkar bli ett riktigt bra bok- och filmår!

6 kommentarer:

  1. Jag veeeet :D Längtar som fan. Glöm inte att läsa Simonas blogg, den är väldigt underhållande och då får man reda på en massa bakom boken osv. Det är kul! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej då jag brukar kika in där ibland :) Go Simona! :)

      Radera
  2. Jag läste Betvingade i december och har lånat Överenskommelser nu (säkert ingen skillnad vilken ordning man läser dem i?). Vad kul att det kommer en till bok nu i sommar av henne! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det spelar ingen roll, det är inga personer som är samma utan endast platsen :) Hoppas du gillar överenskommelser! :)

      Radera