onsdag 27 februari 2013

BOKREA BOKUS

Jag beställer egentligen aldrig från bokus. Jag har faktiskt gått så långt så att jag har sagt att "jag ska bojkotta bokus för all framtid". Jag har dåliga erfarenheter från dem, allt ifrån dåligt bemötande vid retur, beställningar som aldrig dyker upp och böcker som har varit vikta på mitten vid leverans.
 
Men nu visade det sig att flera titlar på bokrean faktiskt var billigare där, och därför bestämde jag mig för att beställa därifrån ändå.
 


 
Från bokus beställde jag:
 
Charlotte Hassel - Frida Skybäck
Denna bok fick jag upp ögonen för efter hyllans recension. Det var denna blogg som också gjorde att jag köpte Överenskommelser, vilket jag är oerhört glad för, därför vill jag ge även denna bok en chans!
 
Mycket mer än så - Sarah Dessen
Oj så många bokbloggare det är som hyllar denna författare. Själv har jag inte läst en enda bok av henne, så när jag såg att en av böckerna fanns med på rean kunde jag såklart inte låta bli. Har ingen aning om ifall detta är en av de bättre eller sämre, men om jag har förstått rätt så ska alla böcker vara bra läsning...
 
Deluxe, Rivaler, Avund - Anna Godbersen
Inbunden serie för 45kr styck. Manhattan 1899. Det var vad som krävdes för att hamna på min inköpslista uppenbarligen. Jag älskar ju historiska romaner, så jag är väldigt nöjd med detta inköp. Det enda tråkiga är att den fjärde och sista delen i serien inte finns utgiven på svenska, och efter ett mail till förlaget visade det sig att den inte kommer att bli utgiven heller. Väldigt trist, men gillar jag serien så får jag väl läsa den avslutande delen på engelska helt enkelt.
 
 
Så vad tycker jag om bokus nu då? Det var trots allt ca 3 år sen jag handlade därifrån.
Jag är inte nöjd.
 
För det första så var adlibris snabbare på att leverera böckerna, vilket alltid är ett plus.
För det andra:

Inte okej att det sitter rester efter en prislapp på min nya bok!

Samtliga böcker i Deluxe serien var repiga, smutsiga och klibbiga.
Jag är (som många andra) väldigt petig med skicket på mina böcker. Eller åtminstone så vill jag att böckerna ska vara fina vid leverans. Lite skavanker i kanterna måste man nästan räkna med, men gamla prislappar, repor och klibbiga rester irriterar mig.

Nej. Jag ska inte låta mig luras av att bokus ibland (men oftast inte) är några kronor billigare, jag tänker fortsätta beställa alla mina böcker från adlibris i fortsättningen också.

4 kommentarer:

  1. Jag beställde också Deluxe-serien från Bokus och fick hem dem igår, ser fram emot att läsa dem. Men va, den sista inte på svenska. Hatar när man inte får en komplett serie i samma format, språk osv. Happ blir att läsa den på engelska här med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tyckte det var väldigt trist att de har gett ut alla utom sista boken :/ Ja det ser så mycket snyggare ut i bokhyllan om alla böckerna matchar :) Men det är väl inte mycket att göra åt...

      Radera
  2. Charlotte Hassel gillade jag riktigt mycket!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul! Jag är riktigt nöjd med det köpet faktiskt! :)

      Radera