måndag 18 februari 2013

I MIN BOKHYLLA 4 - HP EDITION

Jag älskar Harry Potter. Jag har läst varje bok säkert 10 gånger, och därför har jag också samlat på mig några olika upplagor genom åren. (Det hindrar mig tyvärr inte från att dreggla över ännu fler utgåvor)
 
SVENSKA UTGÅVOR (+ Den tomma stolen)
När jag märkte att omslagen blev slitna väldigt fort så plastade jag faktsikt
in alla böcker direkt jag köpte dem.

AMERIKANSKA UTGÅVOR + PAGE TO SCREEN

ENGELSKA UTGÅVOR
(Dock så saknas bok nr 1,3,4)
Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren - Cirkeln
Jag gillade denna bok, dock inte riktigt lika mycket som alla andra verkade göra. Men nu har jag beställt fortsättningen (som jag har hört ska vara bättre) så vi får se om serien blir bättre.

Stephenie Meyer - Så länge vi båda andas
Stephenie Meyer - Bree Tanners andra liv
Twilight har fått väldigt mycket skit senaste tiden, och visst kan jag hålla med om att när man tänker på vad historien förmedlar så har den definitift sina brister. Men det kan inte ändra på det faktum att jag älskade dessa böcker när de släpptes. De fick mig att inse att det fanns andra böcker än Harry Potter att läsa ;)

Bree Tanners andra liv var ingen riktig höjdare, men när den släpptes ville jag verkligen läsa den och om man älskar Twilight så kan det väl vara roligt att läsa den.

Stephenie Meyer - Genom dina ögon
Svenska översättningen av The host. När jag läste den här så tyckte jag först att den verkade jättekonstig, men efter ett tag var jag helt fast. Jag älsade verkligen denna bok, och jag längtar faktiskt efter att få se filmen eftersom det var några år sen jag läste boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar