måndag 25 februari 2013

I MIN BOKHYLLA 5

Oläst
Påbörjad
 
 
Charlaine Harris - Död tills mörkret faller
Charlaine Harris - Levande död i Dallas

Charlaine Harris - Klub död
Detta är alltså böckerna som tvserien True Blood bygger på. Jag har bara läst de tre första böckerna, för sen började jag kolla på serien istället. Böckerna var ganska bra om jag minns rätt, fast jag tycker att serien är bättre, och eftersom de är väldigt lika så valde jag att inte fortsätta läsa böckerna.

Elizabeth Gilbert - Lyckan, Kärleken och meningen med livet
Den här boken är säkert bra om man ger den en chans, för det är ju så många som verkar gilla den. Men jag tyckte bara att den var seg, och jag kom aldrig riktigt in i den. Så efter ett tag så orkade jag inte fortsätta. Fast om man hittar lyckan, kärleken och meningen med livet efter att ha läst den borde jag kanske ge den en chans till?

Stephanie Meyer - Om jag kunde drömma
Stephanie Meyer - När jag hör din röst
Stephanie Meyer - Ljudet av ditt hjärta
De tre första böckerna i twilight serien. Första boken är ju helt klart bäst, tvåan är bra och sen har jag för mig att det spårar ur lite. Men sen var det ju ett tag sen jag läste dem också, så minnet kanske sviker.

Becca Fitzpatrick - Fallen ängel
Har hört att den här boken ska vara väldigt bra, men att fortsättningarna inte ska vara det. Så frågan är om jag bara ska läsa den här och sen strunta i resten? För som jag har fattat tycker många att slutet var bra och att fortsättningarna bara var onödiga. Känns dock ändå inte så roligt att börja när man vet att resten av serien är dålig..
 
John Green - Var är Alaska?
Denna köpte jag på bokrean förra året för 9kr. Och det tycker jag definitift att den är värd ;) Fin bok om livet på en internatskola.
 
David Levithan, Rachel Cohn - Nick och Noras oändliga låtlista
Även detta var en reabok för 9kr. Men det har inte blivit av att jag har läst den än.

Uppväxtklassiker boxen:
Frances Hodgson Burnett - Den hemliga trädgården
Maria Gripe - Agnes Cecilia en sällsam historia
Louisa May Alcott - Unga kvinnor
Jean Webster - Pappa långbenLewis Carroll - Alice i underlandet
Den här boxen köpte jag ju mest för att den var så otroligt fin, och för att den fanns med på bokrean. OCH för att den innehöll just Unga kvinnor, för jag älskar den historien. Både boken och filmen! Fast jag har inte läst den sen jag gick i 7an, så jag ska försöka läsa om den någon gång.

Bästa bok: Unga kvinnor
Sämsta bok: Lyckan, kärleken och meningen med livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar