torsdag 14 februari 2013

I MIN BOKHYLLA 1

Då tänkte jag börja gå igenom min bokhylla. Själv gillar jag när man får lite fakta bakom boken och inte bara en bild, så därför blir inläggen lite långa ;)
 
Oläst
Påbörjad
 
 
Sarahs nyckel - Tatiana de Rosnay
En väldigt bra bok som växlar mellan Paris 1942 och Paris 2002. Riktigt intressant att läsa hur det var för judar i Paris under andra världskriget.
 
Moni Nilsson-Brännström - Malin + Rasmus = SantEn favorit från tonåren, som jag aldrig tänker läsa om för jag vill ha kvar minnet av hur bra jag tyckte att den var då.
Alex Schulman - Skynda att älska
Jag tog mig aldrig igenom den här boken, eftersom döden var så överhängande så orkade jag bara inte. Men jag hoppas att göra ett nytt försök om några år.


Alice Sebold - Flickan från ovan
Har haft boken i flera år men den lockar mig inte direkt.

Emma Hamberg - Linas kvällsbok 1 & 2
Också en favorit från tonåren som jag låter bli att läsa om.

Kristina Hansen m.m - Bakom stängda dörrar
Väldigt länge sen jag läste denna, men vad jag kommer ihåg så gillade jag den väldigt mycket.

Christina Stielli - Jag älskar dig inte
Urk. Tragisk rakt igenom, och jag var (och kommer kanske aldrig bli) på humör för att läsa om en kvinna som blivit dumpad av ett svin till man, och ändå vill ha tillbaka honom.

John Grogan - Marley och jag
Boken är mycket bättre än filmen, och jag kan inte hjälpa att jag älskar hundböcker.

Benny Pålsson - Vingklippt ängel
Varför jag köpte denna bok för x antal år sen kan man fråga sig? Känns lite för emo för mig, men jag kan ha fel.

Katarina von Bredow - Hur kär får man bli?
Älskade, älskade bok. Jag vet inte hur många gånger jag läste denna när jag var 14,15. Nu skulle jag förmodligen bara tycka den var pinsam, så jag låter bli att läsa den igen.

Suzanne Collins - Hungerspelen
Behöver knappast säga något om denna bok.

Helen Fielding - Bridget Jones dagbok
Jag har sett filmerna 10 000 gånger, men av någon anledning har jag aldrig läst böckerna. Men hittade denna på ica för 5kr så någon gång ska jag börja.


Helen Fielding - På spaning med Bridget Jones
Fortsättningen på boken ovanför.

Helen Fielding - Samvetets röst
Denna köpte jag för 2kr, enbart för att den kanske skulle vara lika bra som Bridget Jones. Men det blir aldrig av att jag läser den.

Khaled Husseini - Tusen strålande solar
Väldigt bra bok! Känns som en bok som alla som är ute efter "vanliga" böcker bör läsa.

Cecily von Ziegesar - Gossip girl
Tyckte att detta var bra till en början, men efter några böcker insåg jag hur fjantigt det var och jag orkade inte hålla reda på vilka som bråkade/blev sams, eller vilka som gjorde slut/ blev ihop igen.

Alex Schulman - Att vara med henne
Vacker bok som jag läste ut på några timmar, lagom underhålling en söndagskväll.


Bästa bok: Hungerspelen
Sämsta bok: Jag älskar dig inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar