söndag 1 juli 2012

HP COVERS

Det råder väldigt delade meningar om just omslag. Vissa tycker att det inte spelar någon roll överhuvudtaget, andra vill helst inte läsa en bok om omslaget är fult. Själv är jag väl någonstans mitt emellan, jag läser böcker beroende på innehåll, men om jag har möjlighet så väljer jag det finaste omslaget. Även om det betyder att jag måste köpa en inbunden version istället för häftad, eller engelsk istället för svensk osv.

De flesta som känner mig vet att jag är ett stort Harry Potter fan, och jag har hela serien på svenska, och några böcker på engelska. Tanken är att jag ska samla på mig hela serien på engelska, och jag saknar endast bok 1,3 och 4. Men nu har jag upptäckt en annan version av omslagen (den nedre bilden) och jag kan inte bestämma mig för vilken som är finast. Ska jag fortsätta med den första varianten eller satsa på den nya?

Kanske låter lite konstigt att köpa en helt ny uppsättning bara pga omslagen, men precis så knäpp är jag när det gäller böcker. Och eftersom det här ändå är min favoritserie så är bara det bästa bra nog...

Vilken version gillar ni bäst?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar