fredag 20 juli 2012

CITY OF ASHES - CASSANDRA CLARE

453 sidor.
Språk: Engelska
Citat: "She'd cried loudly enough that the man
sitting across from her had offered her a tissue,
and she'd screamed, What do you think you're
looking at, jerk?
at him, because that was what
you did in New York."

Recension från: 2012-03-12
Eftersom det här är del 2 i en serie (The mortal instruments) så tänker jag inte skriva med baksidetexten eftersom jag inte vill förstöra första serien för er som vill börja läsa den.

Även om den här boken inte innehöll lika många twister eller spänningsmoment som den första boken, så kunde jag inte sluta läsa den. För jag är så fast i dessa karaktärer att jag bara måste veta vad som händer! Det är någonting med sättet som Clare skriver på, och karaktärerna, som gör att det inte går att lägga undan boken. Trots att boken inte var jättespännande när man tänker efter.

Jag hoppas dock att tredje boken ska vara lite mer som den första, och trots att jag väldigt gärna vill läsa den så tror jag att jag ska pausa denna serie och låta allting smälta in lite innan jag påbörjar fortsättningen.

Eftersom jag endast bedömer boken utifrån nöjet jag får av att läsa den, och inte går in lika detaljerat på saker som vissa andra gör, så får det helt enkelt bli:

L L L L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar