fredag 20 juli 2012

CITY OF GLASS - CASSANDRA CLARE

541 sidor
Språk: Engelska
Serie: Ther Mortal Instruments #3
Citat: “Jace shook his blond head in exasperation.
"You had to make a crazy jail friend, didn't you?
You couldn't just count ceiling tiles
or tame a pet mouse like normal prisoners do?”

Recension från: 2012-04-22
Avslöjar ingen handling om denna bok eftersom det är tredje delen i en serie.

Den här boken har stått i min bokhylla ett tag nu. Och trots att jag verkligen gillade de första böckerna, så har det tagit emot att påbörja denna tegelsten.

Så jag läste tre sidor, och tänkte att nej, jag väljer en annan bok. Men sen läste jag några sidor till, och då var jag fast. Jag kan inte annat än älska dessa böcker, och jag skulle verkligen vilja kunna förklara i ord vad det är som gör dem så bra, men det går bara inte.

Karaktärerna, skrivsättet, stämningen. Allting gör att man bara inte vill lägga ifrån sig den. Det är en sån bok där sidorna bara flyger förbi och tillslut inser man att den snart är slut, men man förstår inte att tiden har gått.

Vad resterande tre böcker i serien kommer att handla om vet jag inte, men det ska verkligen bli kul att se om de håller samma nivå som de tre första böckerna.

L L L L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar