torsdag 12 juli 2012

VINCE & JOY - LISA JEWELL

502 sidor
Språk: Engelska
"Remember having sex for the very first time? Remember thinking: this is The One? Remember life getting in the way ? Remember wondering: what happened to the person I once was? And what happened to the person I first fell in love with?

For Vince and Joy, finding your destiny is easy. Following it, isn't. From teenage love in an eighties holiday park to flatshares, relationships, career crises and children, Vince & Joy is the unforgettable story of two lives lived separately but forever entwined; and asks the question: how do you know when something is really meant to be?"

Detta var en av de två böcker som fick följa med mig på semestern, och trots att det var en bra bok, så blev jag ändå besviken.

Anledningen till min besvikelse berodde helt enkelt på att jag ville läsa om Vince & Joy och deras kärlek. Det får man dock endast läsa om de första 80 sidorna, resten av boken handlar om deras separata liv och dåliga förhållanden. Hela tiden vet man att de ska vara med varandra, inte någon annan, men ändå lever de vidare i sina respektive förhållanden.

Jag önskar att jag bara hade plockat upp den här boken utan några som helst förhoppningar, för då kanske jag hade uppskattat den mer. Men som det är nu så fick jag inte ut det jag ville ha av boken, och därför påverkar det såklart mit betyg. Jag vill dock ändå poängtera att det ÄR en bra bok, den var bara inte riktigt så kärleksfull som jag ville att den skulle vara.

L L L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar