fredag 20 juli 2012

NIGHTSHADE - ANDREA CREMER

452 sidor
Språk: Engelska
Serie: Nightshade 1
Citat: "The relationship of a girl and
her favorite novel can be complex indeed
"
Recension från: 2012-04-4
"Calla Tor has always known her destiny: After graduating from the Mountain School, she'll be the mate of sexy alpha wolf Ren Laroche and fight with him, side by side, ruling their pack and guarding sacred sites for the Keepers. But when she violates her masters' laws by saving a beautiful human boy out for a hike, Calla begins to question her fate, her existence, and the very essence of the world she has known. By following her heart, she might lose everything- including her own life. Is forbidden love worth the ultimate sacrifice?"

Allt jag har läst om denna bok har varit positivt, och eftersom jag kände för ett säkert kort så började jag läsa denna. Och efter de första 50 sidorna så kände jag att det här kommer nog att bli riktigt bra, så jag beställde faktiskt uppföljaren direkt (eftersom jag ändå gjorde en stor beställning på amazons rea).

Men, det här var verkligen ingen favorit hos mig. Som ni ser är boken drygt 450 sidor lång, och som jag sa var de första 50 sidorna bra. Sen var det 350 sidors otroligt tråkigt kärleksdrama, och sen var de sista 50 sidorna bra igen. Jag plågade mig verkligen igenom den här boken, och jag ville inget hellre än att den skulle ta slut. Men eftersom jag redan hade beställt del två så ville jag ändå läsa klart den ifall den blev bättre.

Men när man tycker att det är plågsamt att läsa en bok så är det någonting som är fel. Så nej, jag tänker inte hylla denna bok. Jag tycker att det är konstigt att så många andra har gjort det, kanske var jag bara inte på humör för en sån här bok?

Jag ger den ändå en bonus för att början och slutet var bra, men det väger inte upp för de 350 sidorna i mitten som var en enda stor gäspning.

L L +

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar