fredag 20 juli 2012

WITHER - LAUREN DESTEFANO

358 sidor
Språk: Engelska
Citat: "Eventually I realize that I am
holding on to him just as tightly as he
holds on to me. And here we are:
two small dying things, as the world
ends around us like falling autumn leaves."

Recension från: 2012-03-19
"By age sixteen, Rhine Ellery has four years left to live. She can thank modern science for this genetic time bomb. A botched effort to create a perfect race has left all males with a lifespan of 25 years, and females with a lifespan of 20 years. Geneticists are seeking a miracle antidote to restore the human race, desperate orphans crowd the population, crime and poverty have skyrocketed, and young girls are being kidnapped and sold as polygamous brides to bear more children.

When Rhine is kidnapped and sold as a bride, she vows to do all she can to escape. Her husband, Linden, is hopelessly in love with her, and Rhine can't bring herself to hate him as much as she'd like to. He opens her to a magical world of wealth and illusion she never thought existed, and it almost makes it possible to ignore the clock ticking away her short life. But Rhine quickly learns that not everything in her new husband's strange world is what it seems."

Om jag skulle beskriva denna bok med ett enda ord så skulle det vara vacker. Vilket är väldigt märkligt egentligen eftersom framtiden enligt DeStefano är allt annat än vacker. Men det var trots allt ganska skönt att få läsa en hyfsat vanlig bok igen, och trots att det inte händer så mycket i boken egentligen, så blir det aldrig tråkigt att läsa. Jag fastnade verkligen för karaktärerna och jag ville veta hur det skulle gå för dem allihop. (Vilket man såklart inte fick veta eftersom detta är första delen i en triologi).

Så om ni känner för en lite annorlunda kärlekshistoria som utspelar sig i en väldigt dyster framtid - läs denna! I nuläget kan jag tycka att det känns lite mycket med tre böcker i denna serie, men jag kanske ändrar mig efter att ha läst del två, som heter Fever. Förhoppningsvis blir det ganska snart, men just nu känner jag för något med lite mer spänning i och därför har jag påbörjat The maze runner av James Dashner.

L L L (L)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar