tisdag 31 juli 2012

PÅ MIN ÖNSKELISTA

Tänkte (som så många andra bloggare) börja skriva ett återkommande inlägg, nämligen "På min önskelista". Jag kommer alltså skriva om böcker som jag önskar att jag ägde och varför. Är kanske lite extra inspirerad just nu eftersom min födelsedag inte är allt för långt bort :)


Först ut har vi Clockwork Angel av Cassandra Clare!

Jag gillar verkligen Clares andra serie "The mortal instruments". Än så länge har jag bara läst de tre första böckerna i serien, men de ger mig nästan samma känsla som Harry Potter. Direkt man öppnar boken och börjar läsa så känner man sig som hemma, och det finns ingen bättre känsla än så när man läser en bok tycker jag.

Clockwork Angel är första boken i en triologi som utspelar sig innan "The mortal instruments", och det lockar mig otroligt mycket just nu. Jag är inne i en fas där jag nästan enbart vill läsa böcker som utspelar sig förr i tiden, och att boken då dessutom är skriven av Cassandra Clare är verkligen pricken över i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar