torsdag 12 juli 2012

DEN MAN ÄLSKAR - EMILY GIFFIN

362 sidor
Språk: Svenska
"Ellen Dempsey har allt: en våning i New York, en framgångsrik karriär som fotograf, och inte minst underbare maken Andy. Ellens äktenskap inte bara verkar perfekt, det är perfekt.

Men tre månader in i det lyckliga äktenskapet springer Ellen på Leo - första kärleken som bara försvann ur hennes liv efter ett bråk en nyårsnatt för sju år sedan. Leo, som helt utan förklaring lämnade henne hjärtekrossad och bitter. Det ena leder till det andra. Ellen börjar ifrågasätta det liv som hon lever tillsammans med Andy ... För om Andy är den stora kärleken, varför kan hon då inte glömma Leo?"

Jag hade föreställt mig att denna bok skulle vara lite Marian Keyes aktig, men jag kan bara konstatera att jag hade väldigt fel. Hade det inte varit för att jag inte hade någon mer bok med mig på resan, så vet jag inte ens om jag hade läst klart den.

Huvudpersonen Ellen är helt enkelt bedrövlig. Jag kan nästan gå så långt som att säga att jag hatade henne. Man förstår inte varför hon gör som hon gör, och under hela boken så vill man bara knäppa henne på näsan för att hon är så dum hela tiden.

Dessutom tycker jag att det finns ett krav på såna här böcker, det måste finnas minst en kille i boken att swoona över. Och varken Leo eller Andy uppfyller detta krav, man får ingen känsla för någon av killarna och helt ärligt så brydde jag mig inte ens om vilken av dem hon skulle välja.

Det är svårt att gå in på detaljer om varför jag inte gillar boken, eftersom jag inte vill spoila er som faktiskt vill läsa den. Men det här var helt enkelt inte en bok för mig, och jag var faktiskt ganska lättad när den tog slut.

L L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar