onsdag 22 augusti 2012

OMSLAG LEGEND



Legend är en av de bästa böcker jag har läst i år, och när jag skulle köpa den så valde jag att köpa uk varianten av omslaget, (den vänstra omslaget). Jag tyckte att det högra såg lite tråkigt ut, och av någon anledning så gillade jag inte att den var så glansig.

Men efter att ha sett omslaget till uppföljaren Prodigy, så måste jag erkänna att jag ångrar att jag valde uk varianten på den första boken. Omlsaget till Prodigy är visserligen också ganska enkelt, men det är ju så mycket snyggare än det första till Legend. Jag tycker att det ser riktigt häftigt ut med den råa bakgrunden.

Legend kommer också att släppas i ett nytt omslag i januari, som passar bättre ihop med Prodigy. Och jag är väldigt frestad att byta ut min bok mot detta istället, så att jag kan köpa us varianten av Prodigy också.. Men först skulle det vara kul att veta hur Prodigys uk omslag kommer att se ut. Någon som vet?


Det jag dock inte gillar med us varianten är att texten i Days kapitel är bruna i första boken och blå i den andra. I uk har de istället valt att göra fet text i hans kapitel. Men jag antar att det är en vanesak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar