fredag 24 augusti 2012

LÖFTET - RICHELLE MEAD

522 sidor
Språk: Svenska
Originaltitel: Blood Promise
Serie: Vampire Academy #4
Citat: "Rose, tänk först på hur du
ska hålla dig vid liv. Och sen på
hur du ska leva."
Ingen beskrivning eftersom detta är del 4 i en serie.

Efter att ha läst de tre första böckerna i serien så hade jag accepterat att jag helt enkelt inte gillade den lika mycket som alla andra verkar göra. Så när jag började läsa så räknade jag med att det skulle vara en bra bok som är lätt att ta sig igenom, men som inte skulle göra något större intryck på mig.

Men oj så fel jag hade. För första gången så brydde jag mig verkligen om karaktärerna, och jag kände för dem på ett sätt som jag inte har gjort tidigare. Jag vet inte om det berodde på att Rose har mognat, eller att denna bok är mycket längre än de tidigare böckerna, men någonting var det.

Efter ca 250 sidor kunde jag inte lägga ifrån mig boken, jag läste ända tills jag var tvungen att gå och lägga mig. Sen vaknade jag klockan åtta på morgonen och var tvungen att gå och hämta boken direkt och läsa de sista sidorna.

Jag fick så mycket känslor och tankar av boken och jag skulle så gärna vilja skriva om allt, men jag vill verkligen inte spoila någonting för er som inte har läst boken än.

Ibland kunde jag känna att "nu börjar det nästan bli lite tjatigt", men då hände det alltid någonting som gjorde att jag fastnade igen. Så den känslan höll aldrig i sig särskilt länge.

Nu kan jag knappt vänta tills jag har de två sista delarna i serien!

L L L L

2 kommentarer:

  1. Jag blir hela tiden påmind om att jag måste vara den ända som inte har läst de här böckerna (bara den första) men åh, jag vill också! Nån gång måste jag nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också varit otroligt seg. Och som sagt så var jag inte så övertygad efter de tre första böckerna. Men den här var faktiskt riktigt bra! Så jag hoppas att resten av böckerna håller denna nivå! :) Isf rekommenderar jag verkligen att du läser dem!

      Radera