måndag 17 september 2012

CITY OF FALLEN ANGELS - CASSANDRA CLARE

424 sidor
Språk: Engelska
Serie: The Mortal Instruments #4
Citat: "He didn't reply, just got up off
the floor and picked up his shirt. He
looked at Clary, and almost smiled.
"If we're goint to the Silent City, you
might want to get dressed. I mean, I
appreciate the bra-and-panties look,
but I don't know if the Silent Brothers

will. There are only a few of them left,
and I don't want them to die of
excitement." "
Ingen beskrivning eftersom detta är del fyra i en serie.

Jag har sett att många anser att serien borde ha slutat efter tredje boken, och jag kan villigt erkänna att jag inte riktigt visste vad jag skulle vänta mig av den här boken. Men efter att ha läst den så kan jag säga att jag är väldigt glad över att det fortfarande finns två böcker kvar att läsa!

Det jag älskar mest med dessa böcker är faktiskt humorn. Det finns många roliga karaktärer, och flera av citaten fick mig att skratta. Karaktärerna är också fantastiska, det finns faktiskt ingen som jag stör mig på, vilket ändå är ganska ovanligt.

Det enda som egentligen stör mig med den här boken, är att jag inte hade tänkt beställa böcker på ett tag. Men eftersom den här boken slutade som den gjorde, så vet jag inte om jag kommer kunna hålla mig.

Jag är ganska dålig på att vara objektiv. Jag älskar dessa karaktärerna, och världen de lever i, så därför älskar jag också att läsa böckerna. Därför blir det ständiga betyget för denna serie:

L L L L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar