torsdag 13 september 2012

BOKREA

Jag vet att det är evigheter tills bokrean drar igång, men det hindrar mig ju inte från att börja fundera på vilka böcker jag hoppas kommer med på rean! Jag ska försöka att begränsa mig till fyra böcker/inlägg, så att det inte blir alldeles för långt.

Reckless - Cornelia Funke

Har faktiskt inte hört så jättemycket om denna bok, men det kanske mest beror på att jag inte "boksurfade" på samma sätt när denna släpptes.

Och om jag ska vara helt ärlig kanske jag mest vill ha den för att jag gillar omslaget.

Är det någon som har läst den?
 Eld - Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren

Vem har inte hört talas om denna bok? Jag läste Cirkeln precis när den släpptes, men blev inte riktigt lika imponerad som alla andra. Visst tyckte jag att den var bra, men inte det bästa jag läst.

Därför har jag ännu inte läst Eld, trots att jag har varit sugen länge. Men om jag hittar den på bokrean ska jag definitivt slå till.
 Monstrets dotter - Kristin Cashore

Egentligen samma sak här som med Eld. Jag läste första boken och blev inte så imponerad, men eftersom så många verkar gilla denna serie så vill jag ändå ge den en chans till. Inte till fullpris dock..
Torka aldrig tårar utan handskar - Jonas Gardell

Jag älskar Jonas Gardell. Både som person och som författare. Just denna bok handlar om hur det var att vara homosexuell i 80-talets Sverige. Något som jag givetvis inte vet någonting om.

Jag var inte så intresserad av denna bok förrän jag hörde en intervju där Gardell pratar om ämnet, och jag blev så facinerad av det att jag bara måste läsa boken.

Jag tycker alltid att det är intressant att saker som är så självklara idag, inte alls var accepterat på samma sätt bara för några år sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar