torsdag 28 november 2013

MARRIED BY CHRISTMAS - SCARLETT BAILEY

464 sidor
Språk: Engelska
"All she wants is a perfect Christmas Eve wedding...It's been on Anna's wish-list since she was a little girl, dreaming of a far happier family life than she'd ever experienced. But now - only two weeks before her big day - her perfect husband-to-be drops a bombshell...Only nothing's going to stop Anna's plans - not even the pesky inconvenience of discovering her groom already has a wife!"

Första julboken blev avklarad för några dagar sen, och jag har både ris och ros att ge denna bok.

För det första så hade jag väldigt svårt för huvudkaraktären till en början, ni vet den här stereotypiska perfektionisten som har drömt om att få gifta sig sen hon var 9 år.. Jag har alltid väldigt svårt för dessa människor, eftersom jag själv inte hade en tanke på giftermål när jag var liten, så därför kan jag inte riktigt relatera till dessa bridezillas. Det hade sin förklaring ändå, och allt eftersom tiden gick så tyckte jag mer och mer om henne.

Som julbok blev jag lite besviken, för jag fick inte alls någon vidare julstämning av att läsa den. Visserligen var inte julen huvudsyftet med boken heller, utan själva bröllopet, men jag hade ändå önskat få lite mer av den där "julfeelingen".

Handlingsmässigt känns det som att den liknar Something borrowed av Emily Griffin. Jag var lite skeptisk till en början, men jag tyckte mer och mer om boken ju längre jag kom. Och fast man självklart kunde ana hur det skulle sluta så är det ju själva resan dit som är rolig att läsa om, och där tycker jag att Bailey har lyckats väldigt bra!

Som julbok - njaaae. Men det är ändå en bra chicklit där man får lite pirr i magen!

L L L +

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar