söndag 27 januari 2013

ONYX - JENNIFER L. ARMENTROUT

366 sidor
Språk: Engelska
Serie: Lux #2
Citat: “Crossing the room,
he stopped infront of me.
"I'm not going to bite."
"That's good."
"Unless you want me to,"
He said with a devilish grin.”
 
Ingen beskrivning eftersom detta är del 2 i en serie. (För att läsa den, klicka här)

Obsidian var en av de böcker som var mest minnesvärda från 2012,  nu har jag äntligen läst uppföljaren Onyx, och jag är allt annat än besviken.

Det är så mycket kemi och humor mellan huvudkaraktärerna att jag satt med ett leende på läpparna hela första halvan av boken, och skrattade högt rätt ofta. Så ett tips från mig är att inte läsa denna bok på offentlig plats, för du kan kanske uppfattas som aningen konstig..

Onyx är minst lika bra som sin föregångare, så det märks verkligen inte att detta är bok 2 på så sätt. Den har en egen story istället för att enbart bygga vidare från ettan och förbereda för trean.

Böckerna bygger mest på kärlek, så det känns lite som att läsa vilken chicklit som helst, med det undantaget att killen är från en annan planet och allt strul som det medför.

Det var verkligen ren njutning att läsa denna bok, och jag ser väldigt mycket fram emot att läsa fortsättningen. Men jag ska nog avvakta lite så att det inte blir för lång tid mellan bok 3 och 4.

L L L L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar