tisdag 2 oktober 2012

TORN - AMANDA HOCKING

291 (+25 extra) sidor
Språk: Engelska
Serie: Trylle Triology #2
Citat: “I knew your father. I hated him."
"That surprises me your Majesty."
Loki smiled broadly at her.
"My father was a stone-cold jerk.
That sounds like your taste exactly.”
 
Ingen beskrivning eftersom detta är del två i en serie.

Amanda Hocking lyckas alltid lura mig att tro att det är fler sidor i boken än vad det egentligen är, och därför blev jag än en gång ganska besviken när berättelsen helt plötsligt tog slut.

Jag har varit ganska ofokuserad under hela tiden jag läste den här boken, jag har haft många tankar den senaste veckan och läsningen (och till viss del bloggen) har tyvärr blivit drabbad. Men jag ska försöka ge en någorlunda rättvis recension ändå.

Det händer inte så hemskt mycket i den här boken, och jag kan inte direkt påstå att den är spännande eller att jag kände att "jag måste veta hur det slutar". Men jag trivs ändå bra i världen som Hocking har byggt upp och jag gillar karaktärerna.

Det är ju lite En prinsessas dagbok över det hela, speciellt i den första boken. Och det finns en liten gnutta av den här magiska känslan som jag alltid letar efter.

Jag känner att jag verkligen inte har så mycket att säga om den annat än att det är en mysig bok där huvudpersonen tvingas välja mellan kärlek och plikter.

Som vanligt så tycker jag första boken är bättre, men just den här gången kan det ha mer med mig att göra än med boken, jag är lite osäker.

L L L +

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar