tisdag 30 oktober 2012

PÅ MIN ÖNSKELISTA

Den tomma stolen - J.K Rowling
(Släpps 22 november)
 
Den här boken har kallats lite allt möjligt, men inte särskilt många har varit postivt inställda tyvärr. Det jag har hört mest är att den är ett sömnpiller och att den är väldigt rörig. Men jag har också sett några som säger att det är en av deras favoritböcker.
 
Själv tror jag att det kan handla (åtminstone lite) om att HP-fans läser denna bok för att det är Rowling som har skrivit den, fast det egentligen inte alls är vad de brukar läsa, och då blir reaktionen inte särskilt positiv. 
 
Eftersom jag själv är lite av en "allätare" när det gäller böcker, så ska jag definitivt ge boken en ärlig chans. Och sen återstår det att se vad jag tycker om den.
 
"När Barry Fairbrother oväntat avlider, knappt fyrtio år gammal, försätter dödsfallet den engelska staden Pagford i chock.

Med sitt kullerstensbelagda torg och den historiska klosterkyrkan verkar staden vara en idyll - men bakom den rara fasaden döljer sig ett samhälle i krig. Rika i strid med fattiga, tonåringar i strid med sina föräldrar, hustrur i strid med sina män, lärare i strid med sina elever ? Pagford ruvar sannerligen på mörka hemligheter. Och den tomma stol Barry efterlämnat i grevskapsrådet blir snart källa till den värsta strid byn någonsin har upplevt. Vem kommer att stå som segrare i det val som utmärks av passioner, dubbelspel och oväntade avslöjanden?"
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar