fredag 17 maj 2013

THE ELITE - KIERA CASS

323 sidor
Språk: Engelska
Serie: The Selection #2
Citat: “It wasn’t like I made
his world better. It was
like I was his world.
It wasn’t some explosion;
it wasn’t fireworks.
It was a fire, burning
slowly from the inside out.” 
  
 
Ingen beskrivning eftersom detta är del två i en serie, men klicka gärna här för att läsa den.

När jag läste The Selection tidigare i år så blev jag helt tagen. Jag hade näst intill noll förväntningar, så att det skulle visa sig vara en av de bästa böcker jag har läst 2013 kom verkligen som en överraskning.

Jag var inte sen med att beställa hem The Elite, däremot tog det mig ett tag att påbörja den eftersom jag har haft fullt upp med lite personliga saker så det har inte funnits tid eller ork till läsning. När jag väl började tog det dock inte mer än ett dygn så var den utläst.

Eftersom jag visste vad jag hade att vänta mig denna gång, så blev inte förtjusningen lika stark som när jag läste första boken. Dessutom är jag team Maxon, men i denna bok gjorde både han och America mig lite besviken.

Trots allt så kom det både skratt och någon enstaka tår när jag läste, och jag kan garantera att jag kommer att kasta mig över fortsättningen så fort den kommer ut också. För jag gillar verkligen den här serien, hur löjlig och ytlig den än verkar, och trots sina brister här och där. Och det är vad som kännetecknar en bra bok för mig, att man inte ens känner för att granska den, man bara älskar den som den är.

L L L L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar