torsdag 30 maj 2013

LOLA AND THE BOY NEXT DOOR - STEPHANIE PERKINS

338 sidor
Språk: Engelska
Citat: “Anna prods St. Clair's
shoulder. "Come on. Weren't
you gonna show me that thing?"
"What thing?"
She stares at him. He stares back.
She cocks her head toward Cricket
and me.
"Ah, yes." St. Clair stands. "That thing."
They rush out. The door shuts,
and St. Clair shouts,
"Lola, Cricket wants to show
you his thing, too-oo!”
  
"Lola Nolan is a budding costume designer, and for her, the more outrageous, sparkly, and fun the outfit, the better. And everything is pretty perfect in her life (right down to her hot rocker boyfriend) until the Bell twins, Calliope and Cricket, return to the negihborhood.

When Cricket, a gifted inventor, steps out from his twin sister's shadow and back into Lola's life, she must finally reconcile a lifetime of feelings for the boy next door."

Stephanie Perkins är verkligen expert på att få läsaren att förälska sig i hennes karaktärer. Redan från första sidan så var jag fast i berättelsen, och varje gång Cricket och Lola pratade med varandra så satt jag och log för mig själv. Tänk att få vara 17 år och nykär igen...

Det var dessutom en trevlig överraskning att huvudpersonerna från Anna and the french kiss var med så pass mycket i berättelsen. Jag visste ju att böckerna var "companions", men att få återse dem så mycket hade jag aldrig vågat hoppas på. 

Båda dessa böcker har fått mig på så otroligt bra humör, de har humor och en kärlek som gör så att det pirrar i magen på mig också. Sen kanske man kan ifrågasätta om vissa konversationer verkligen skulle hända mellan två riktiga 17-åringar, men vem orkar bry sig när man mår såhär bra av att läsa det?

Jag längtar som en tok nu efter att sista boken, Isla and the happily ever after kommer ut i september, även om jag föredrar att läsa dessa böcker på sommaren.

L L L L

2 kommentarer:

  1. UPDATE:

    Läste precis på Stephanie Perkins blogg att boken inte kommer att släppas förrän 2014.. Känns ju både trist och helt okej, med tanke på att jag precis sa att jag hellre vill läsa den på sommaren ;)

    SvaraRadera
  2. En till författare vars böcker jag måste läsa. De tar aldrig slut :)
    Jag har taggat dig :) http://lenacee.wordpress.com/2013/05/30/tag-sommarlasning/

    SvaraRadera