torsdag 14 mars 2013

OMLÄSNING HUNGERGAMES!

Nu när det börjar komma mer och mer info om den kommande filmen Catching Fire, så kände jag att det var dags för en omläsning av serien.

Det är nästan precis två år sen jag läste Hungerspelen för första gången (då på svenska), så det var väldigt mycket som jag hade glömt. Även om jag minns mest från första boken eftersom jag har sett filmen 4 gånger!

Det är bara att konstatera att det här är en riktigt bra bok, och jag rekommenderar den verkligen till alla. Jag har t.o.m fått min pojkvän och hans bästa kompis att läsa hela denna serie, och de har väl knappt läst en bok innan.

Jag hade tänkt avvakta lite med tvåan, eftersom jag tycker att det kan vara skönt att låta historien smälta lite. Men efter att jag hade läst sista sidan så visste jag att det inte skulle gå.

Det känns skönt att jag har kommit igång med denna omläsning, för det är ju så frestande att läsa nya böcker istället. Sätter inget riktigt betyg på omläsningar, men kan väl ändå konstatera att jag älskar denna bok!


För övrigt överväger jag att byta betyggssystem från 1-5, till "Älskar", "Gillar" osv som många andra har. Jag har en spärr i huvudet som gör att jag aldrig riktigt känner att jag kan ge 5/5, men har så mycket lättare att säga att "jag älskar den här boken".
Tål att tänkas på. Någon som vet vart man kan hitta någon rolig design isåfall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar