onsdag 6 mars 2013

CHANSLÖS - GAIL CARRIGER

375 sidor
Språk: Svenska
Serie: Parasollprotektoratet #2
Citat: "Syster, det var ett förskräckligt
ståhej", sade hon så snart hon fick syn
på dem. "Din make har visst slagit
knytnäven i ett av hallborden, så att
det gick i tusen bitar." Hon lade huvudet
på sned. "Det var ett otroligt fult bord,
men man kunde väl alltid ha gett det
till någon fattig?"

Recex från Styxx Fantasy -Stort tack!
För att undvika spoilers för er som ännu inte läst Själlös, får ni som vill klicka här för att läsa bokens beskrivning.

Direkt jag hade läst färdigt Själlös så kastade jag mig över fortsättningen Chanslös, och hade jag haft möjligheten så hade jag nu direkt börjat läsa den tredje delen Hemlös.

Dessa böcker har härliga karaktärer, humor och alltid något mysterium som måste lösas. Sidorna bara flyger iväg när man läser, och jag verkar aldrig kunna tröttna på att befinna mig i Alexia Tarabottis värld.

Jag älskar att gamla etikettsregler har övernaturliga förklaringar, som att en dam inte bör gå någonstans utan sällskap eftersom hon kan behöva beskydd ifall en vampyr skulle dyka upp.

Som alltid är första boken snäppet bättre, men jag tycker inte att Chanslös är långt därifrån. Med tanke på hur denna bok slutade så kan jag knappt vänta tills jag får läsa fortsättningen. Dessutom verkar detta inte vara en serie som blir sämre och sämre, utan håller ungefär samma nivå i alla böcker.

Parasollprotektoratet är en serie som jag rekommenderar alla att läsa, för allt man kan tänkas vilja läsa om finns garanterat i dessa böcker.

L L L L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar