fredag 1 mars 2013

I MIN BOKHYLLA 7

Oläst
Påbörjad
 
 
Kami Garcia, Margaret Stohl - Beautiful Creatures, Beautiful Darkness, Beautiful Chaos 
Jag blev lite besviken på första boken i denna serie. Den hade stunder som var riktigt bra, men det höll inte hela vägen. Därför har jag inte börjat på fortsättningarna än.
 
Veronica Roth - Divergent, Insurgent
Divergent var med på min topp 3 lista över bästa böcker 2012, och insurgent är nästan lika bra den. Tvivlar på att någon har missat denna serie, men skulle ni ha gjort det så rekommenderar jag er att börja läsa den nu!
 
Gail Carriger - Själlös, Chanslös
Läste ut Själlös för några timmar sen, och har redan börjat på Chanslös. Det händer nästan aldrig att jag läser böcker i serier direkt efter varandra, men jag trivdes verkligen i denna värld så jag känner för att stanna där ett tag till.
 
Jennifer L Armentrout - Obsidian, Onyx
Uttjatat ämne med girl meets badboy. Men, jag tycker att Armentrout gör det på ett så otroligt bra sätt att det inte spelar någon roll att jag har läst liknande saker tidigare. För ingen av de böckerna har haft samma hetta som dessa har!!
 
Jennifer L Armentrout - Half-Blood
Helt okej är egentligen det enda jag har att säga om denna bok. Väääldigt lik Vampire Academy, men ändå endel egna grejer. Ska fortsätta läsa serien så småningom.


Bästa bok: Divergent - Veronica Roth
Sämsta bok: Beautiful Creatures - Kami Garcia, Margaret Stohl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar