fredag 1 mars 2013

ETT IMPULSIVT INKÖP


Andens kraft + Yttersta offret - Richelle Mead
Jag hade verkligen inte tänkt köpa dessa böcker nu, med tanke på att jag köpte så många böcker på rean. Men jag har en väldigt bra (bort)förklaring.
 
Sen jag köpte Själlös och insåg hur snygg den ser ut i bokhyllan med sina svarta kanter, ville jag ha fler böcker från Styxx Fantasy. Då började jag kika runt efter Glashuset - Rachel Caine, eftersom det är en serie som många verkar gilla.  Tyvärr upptäckte jag då att det inte längre går att köpa den utgåvan från Styxx, utan endast en ny utgåva i pocket från Fenix.
 

 
Eftersom det är ett annat förlag så finns det såklart inga svarta kanter, och då föll ju hela idén med att köpa boken. Men det var också då det slog mig att Fenix även har börjat ge ut Vampire Academy i nya upplagor, och tänk om de "vanliga" utgåvorna från Bonnier Carlsen skulle ta slut i den serien med? Den chansen ville jag ju absolut inte ta, eftersom jag gillar denna serie så mycket, och därför hade jag "inget annat val" än att beställa de två sista delarna direkt.

 
 
Nu har jag fyllt på min bokhylla med massor av härliga böcker, så jag hade bara tänkt köpa två böcker framöver; Clockwork Princess och The Elite. Det får ju ändå inte plats fler böcker i bokhyllan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar