lördag 22 december 2012

THE PATRON SAINT OF PIGS (LET IT SNOW) - LAUREN MYRACLE

137 sidor
Språk: Engelska
Berättelsen handlar om Addie, som har varit otrogen mot sin pojkvän och har därmed blivit singel, och därför är ganska olycklig denna jul.
 
Den här berättelsen var något av en besvikelse. Huvudpersonen är verkligen dryg. Och är det något som jag har svårt för i böcker så är det just det. Jag vill inte läsa om dryga människor. Även om de (oftast) får någon slags uppenbarelse i slutet och blir bättre människor, så har man ändå spenderat alldeles för lång tid med en dryg människa.
 
Jag ska inte säga att berättelsen var dålig, för den var ändå helt okej, men det är ingenting som jag kommer att läsa igen förmodligen.
 
 
-----
 
Boken som helhet har varit rolig att läsa. (Även om sista berättelsen gjorde mig besviken). De första två berättelserna var riktigt mysiga, och hela boken gick väldigt fort att läsa ut. (Även om jag är seg med att recensera den..)
 
Jag föredrar nog ändå att läsa en lång bok framför att läsa tre korta berättelser, så av de två julböcker som jag har läst i år skulle jag nog rekommendera Dash & Lily.
 
Betyget för denna bok får bli:
 
L L L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar