tisdag 11 december 2012

THE JUBILEE EXPRESS (LET IT SNOW) - MAUREEN JOHNSON

Del 1, 117 sidor
Språk: Engelska
 
Denna bok innehåller 3 korta berättelser som "sammanvävs", av tre olika författare. Så jag kommer att skriva minirecensioner för varje del och sen en helheltsbedömning med ett betyg för boken som helhet.

Maureen Johnsons berättelse handlar om Jubilee som var påväg till sin perfekta pojkvän när hon får veta att hennes föräldrar hamnat i fängelse och hon måste sätta sig på ett tåg för att fira jul hos sina morföräldrar.

Men på grund av en snöstorm kommer tåget aldrig fram, och Jubilee sitter strandsatt på ett Waffle House med 14 cheerleaders när hon gör något oväntat.

Jag tycker att detta var en väldigt mysig berättelse. Jag kom hela tiden att tänka på Dash & Lilys book of dares, inte för att berättelserna liknar varandra utan för att det kändes som Lilys berättarröst.

Jag blev dock väldigt förvånad över att det handlar om 16-17 åringar, jag trodde nämligen att detta skulle vara en chicklit och därför handla om lite äldre människor. Men det gjorde mig ingenting.

Jag gillade verkligen berättelsen, och det gick fort att ta sig igenom den. (Vilket kanske inte är så konstigt med tanke på sidantalet, men ändå väldigt skönt!). Självklart hade jag önskat att man kunde lära känna personerna bättre, men på drygt 120 sidor förstår man ju att det inte är möjligt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar