torsdag 22 augusti 2013

LÄSER JUST NU

Nu börjar det verkligen bli höst!

Just nu läser jag Den vita Drottningen - Philippa Gregory, men det går riktigt trögt. Har haft den i bokhyllan i nästan ett år nu, men nu när serien som baseras på böckerna skulle börja sändas ville jag verkligen läsa boken först. Problemet är att jag trodde att jag skulle älska denna bok, och efter de första 50 sidorna hade jag stora förhoppningar. Men nu, efter 200 sidor, vill jag bara ge upp.

Just nu känns det som att den kommer göra sig bättre på tv, så jag funderar faktiskt på att ge upp boken och börja kolla på serien istället. Men jag hatar ju att ge upp böcker..

Är det någon som har läst denna bok? Borde jag ge den en chans eller inte?

4 kommentarer:

  1. Jag har taggat dig i Bokiga Bekännelser! :D Du hittar mina bekännelser här: http://minbokochjag.blogspot.se/2013/08/eves-bokiga-bekannelser.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag försöka fixa det någon dag! Har ganska fullt upp just nu :P Men tack för taggen!:)

      Radera
  2. Jag har läst den och tyckte den var bra! Men så har jag läst alla Gregorys tidigare böcker som jag verkligen har tyckt om. Om du inte tycker den är intressant efter 200 sidor tycker jag du ska lägga den åt sidan. Det finns säkert miljoner andra böcker som du kommer tycka är mycket bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade den väldigt mycket först. Men nu känns det bara som att det är "han ska ut i krig, han kanske inte kommer tillbaka, han kom tillbaka." om och om igen, och allt händer på så få sidor att man inte ens hinner bry sig... Så jag tror jag pausar denna bok faktiskt och ger tvserien en chans istället :)

      Radera