fredag 26 juli 2013

DELUXE - ANNA GODBERSEN

428 sidor
Språk: Svenska
Serie: Deluxe #1
"Manhattan 1899. I en värld av lyx och bedrägeri - lever några ungdomar farligt, skandalösa liv. Med sin fina familjs goda rykte att tänka på tvingas den unga, vackra och mycket omsvärmade Elizabeth Holland att välja mellan sina familjeplikter eller den sanna kärleken. Den förbjudna kärleken.
 
Men så händer det oförutsägbara; hennes hästekipage välter i en skarp kurva och Elizabeth - flickan vars lyxiga leverne livat upp stadens skvallersidor - kastas ur och drunknar i strömvirvlarna från Hudsonfloden. Hela New York sörjer hennes bortgång och rykten tar fart. Var det en vanlig olycka, eller fanns det de som hade allt att vinna på att Manhattans mest firade celebritet försvann ...?"

Denna serie köpte jag på årets bokrea, vilket många andra också verkar ha gjort. Men efter att ha läst några dåliga recensioner, blev det aldrig av att jag tog tag i den. Kanske var det tur för mig att jag inte hade så höga förväntningar, för jag tycker faktiskt att boken var helt okej.

Det var precis vad jag kände för att läsa just nu. 1800-talets Manhattan, vackra klänningar och skandalöst beteende. Samtidigt blev jag aldrig så djupt engagerad i boken, därför passade den perfekt att ligga och läsa på stranden några sidor i taget.

Det är verkligen en typisk "helt okej" bok, och därför har jag egentligen inte så mycket mer att säga om den. Gillar ni historiska romaner, och vill ha något lättläst så tror jag att denna bok kommer passa er. Men förvänta er inget mästerverk, utan snarare ett trevligt tidsfördriv.

L L L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar