fredag 2 november 2012

OBSIDIAN - JENNIFER L. ARMENTROUT


335 sidor
Språk: Engelska
Serie: Lux #1
Citat: "His stomach was ripped. Perfect.
Totally touchable. Not the kind of
stomach I expected on a 17-year-old
boy, which is how old I suspected
he was, but yeah, I wasn't complaining.
I also wasn't talking. 

And I was staring." 
"When seventeen-year-old Katy Swartz moved to West Virginia right before her senior year, she'd pretty much resigned herself to thick accents, dodgy internet access, and a whole lot of boring, but then she spotted her hot neighbor, with his looming height and eerie green eyes. Things were looking up...

until he opened his mouth.

Daemon Black is infuriating. Arrogant. Stab-worthy. It's hate at first sight, but when a stranger attacks her and Daemon literally freezes time with a wave of his hand, well, something...unexpected happens."

Den här boken var definitivt värd att vänta på. Jag som inte har läst en bok på flera veckor, har nu läst vid varje ledigt tillfälle jag har fått.

När man tänker efter så bygger den lite på samma grej som twilight. Men, det är verkligen en helt annan historia. Och det är en historia som jag verkligen gillar.

Karaktärerna är underbara och jag lever mig verkligen in i världen, jag kan se allting framför mig. Och jag tycker alltid att det är uppfriskande att läsa om något annat än vampyrer och varulvar.

Dessutom gillar jag verkligen att Katy inte tar någon skit. Jag trodde verkligen att jag visste hur allt skulle sluta, men Katy överraskade mig totalt, och nu vill jag ju ha fortsättningen så att jag får veta vad som händer sen! (Men jag får nog vänta till julafton)

L L L L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar